Support & Downloads

Quisque actraqum nunc no dolor sit ametaugue dolor. Lorem ipsum dolor sit amet, consyect etur adipiscing elit.

s f

Contact Info
198 West 21th Street, Suite 721
New York, NY 10010
[email protected]
+88 (0) 101 0000 000
Follow Us

کد نوسازی چیست؟ چگونه کد نوسازی شهرداری را دریافت کنیم؟

کد نوسازی شهرداری مشهد

کد نوسازی چیست؟ چگونه کد نوسازی شهرداری را دریافت کنیم؟

همانطور که پس از تولد هر انسان،به او یک کد ملی و شماره شناسنامه تعلق می گیرد، پس از ورود هر ملک به محدوده شهری، به آن ملک نیز یک شناسه تخصصی تعلق می گیرد به نام کد نوسازی
برای ورود به شهرداری و ثبت هر نوع درخواست، ابتدا باید از کد نوسازی ملک خود اطلاع داشته باشید، در این متن، ضمن تعریف کد نوسازی، راه های ساده وکاربردی برای بدست آوردن کدنوسازی نیز به شما آموزش داده می شود.

– تعریف کد نوسازی

کد نوسازی عبارت است از یک سری اعداد قراردادی جهت شناسایی و ثبت اطلاعات املاک موجود در سطح شهر.

اجزای کد نوسازی شهرداری مشهد

اجزای کد نوسازی شهرداری مشهد

۱-۱- منطقه

اولین رقم کدنوسازی مربوط به منطقه شهرداری می شود.در سطح دوم تقسیمات شهری، تقسیم‌بندی مناطق مطرح می‌شود. هر منطقه شامل تعدادی محله است که این تعـداد کمتر از ۱۱ و بیشتر از۲۲ نمی‌تواند باشد.

نقشه مشهد

نقشه مشهد

چنانچه شهر حائز نصاب‌های مقرر باشد بر اساس دستور شماره ۳۴/۱۶۰۴ مورخ ۱۳۶۷/۲/۱ وزارت کشور به چند منطقه تقسـیم گردیده و به هر منطقه شماره‌ای از ۱ تا … اختصاص داده‌شده و در نقشه شهر مشخص می‌شود. (تعاریف ممیزی املاک،وزارت کشور).

۲-۱- حوزه یا محله

هر منطقه شامل تعدادی محله می‌باشد، تعیین محدوده تقسیمات محله، بـه تعـداد نفـوس، تعـداد امـلاک و تـراکم سـاختمانی مرتبط می‌باشد. بر این اساس هر محله می‌بایست جمعیتی حدود حداقل ده هزار نفر و حداکثر بیست هزار نفر داشته باشد.

محله های مشهد

محله های مشهد

هر شهر و یا هریک از مناطق شهر در شهرهای منطقه بندی شده به‌ نوبه خود به چند محله تقسیم می‌شود بـرای ایـن محله‌ها در تمام شهر یا در شهرهای منطقه بندی شده در هر منطقه یک سری شماره از ۱ تا… به‌طور مسلسل اختصاص داده‌شده اسـت.

۳-۱- بلوک:

کوچک‌ترین محدوده تقسیمات شهری بلوک تعریف‌شده و آن محلی است شامل تعدادی اماکن مسکونی یا محل‌های کسب‌وکار و یـا زمین‌های بایر و یا باغات و یا زمین‌های زراعتی و یا هر نوع زمین دیگر که به یکدیگر چسبیده و از اطراف به‌وسیله معابر عمومی و عـوارض طبیعـی مانند مسیل، رودخانه، کوه و غیره احاطه‌شده باشد. به‌گونه‌ای که اگر از یک نقطه بلوک حرکت کنیم از طی دور بلوک بازهم بـه همـان نقطـه برسیم.

بلوک بندی شهر مشهد

بلوک بندی شهر مشهد

هر شهری به تعدادی منطقه و محله تقسیم‌شده است که این تقسیمات حتی‌المقدور از محور اکس خیابان‌های اصلی انجام‌گرفته که روی نقشه‌ها، شماره منطقه و محله ) حوزه و حدود آن مشخص است. هر یک از محله‌های ممیزی را، بلوک‌های موجود در آن محله تشکیل می‌دهد که با شماره قابل‌شناسایی است؛ که شماره هر بلوک یک عدد پنج‌رقمی منحصربه‌فرد است که از (۰۰۰۰۱) شروع‌شده و به‌هیچ‌وجه تکرار نخواهد شد.

چرخش از جنوب غربی بلوک جهت شناسایی و کدگذاری املاک را بلوک گردشی می‌گویند.

بلوک گردشی مشهد

بلوک گردشی مشهد

۴-۱- ملک (موقعیت زمین)

نقشه پلاک بندی مشهد

نقشه پلاک بندی مشهد

۵-۱- ساختمان

نقشه ساختمان های مشهد

نقشه ساختمان های مشهد

۶-۱-آپارتمان

۷-۱- واحد کسبی (صنفی)

به قسمتی از بنا (اعم ا ساختمان و یا هر نوع مستحدثه دیگر نظیر چادر و امثالهم) اطلاق می‌شود که برای انجام یکـی ازا نوع کسب اختصاص‌یافته باشد اعم از اینکه واحد کسبی مذکور مجوزهای لازم برای دایر نمودن را دارا باشد یا خیر.

۲- راه های بدست آوردن کد نوسازی

۱-۲-قبض عوارض نوسازی

فیش-نوسازی

فیش نوسازی

۲-۲- گواهی های اخذ شده از شهرداری

پروانه شهرداری مشهد

پروانه شهرداری مشهد

۳-۲- مراجعه به سایت شهرسازی شهرداری

تنها کافی است ملک خود را بر روی نقشه پیدا و بر روی آن کلیک نمایید.

در ادامه لینک سایت شهرسازی شهرداری چند تا از کلان شهرها را برای نمونه قرار دادم، تنها کافی است بر روی تصویر کلیک نمایید

۱-۳-۲- سایت شهرسازی شهرداری تهران
شهرداری تهران

شهرداری تهران

۲-۳-۲- سایت شهرسازی شهرداری مشهد

کدنوسازی سایت ایساپ مشهد

کدنوسازی سایت ایساپ مشهد

۳-۳-۲- سایت شهرسازی شهرداری اصفهان

سایت شهرداری اصفهان

سایت شهرداری اصفهان

اگر به ملک شما کد نوسازی تعلق نگرفته است، به یکی از دو دلیل زیر است:
– عدم سابقه در اخذ هرنوع گواهی یا پاسخ از شهرداری
– پلاک شما خارج از محدوده شهری است

 

فایل طلایی یک سامانه بسیار مفید است که به کاربران این امکان را می دهد تا با مشاهده آگهی های ملکی، اطلاعات دقیق و کاملی در مورد ملک مورد نظر خود را به دست آورند. در این وب سایت، از جمله اطلاعاتی که در آگهی های ملکی قرار داده شده است، کدنوسازی شهرداری است که نشان دهنده محل قرار گیری ملک در شهر و منطقه مورد نظر است.

با استفاده از کدنوسازی شهرداری، کاربران می توانند با دقت بیشتری به دنبال ملک مورد نظر خود بگردند. برای مثال، اگر کدنوسازی شهرداری ملک مورد نظر شما “12345” باشد، شما می توانید در نقشه شهر خود به دنبال این کد جستجو کنید و محل قرار گیری دقیق ملک را بیابید. همچنین، با وارد کردن این کد در فضای مجازی، می توانید به راحتی اطلاعات دقیقی در مورد ملک خود را بدست آورید.

استفاده از کدنوسازی شهرداری در آگهی های ملکی، علاوه بر این که به کاربران امکان می دهد تا به سرعت و با دقت بیشتری به دنبال ملک مورد نظر خود بگردند، به تبلیغ دهندگان هم کمک می کند تا محل قرار گیری دقیق ملک را به راحتی در آگهیشان نشان دهند. در کل، استفاده از کدنوسازی شهرداری در فایل طلایی، از امکانات بسیار مفید و کاربردی است که به کاربران و تبلیغ دهندگان کمک می کند تا به راحتی به اهداف خود دست یابند.

برای مشاهده آگهی های ملکی کلیک کنید:

app.filetalaee.com

ارسال نظر